Laatste dagen - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: Ailje

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

22 Mei 2015 | Israel, Jeruzalem

Donderdag, ik heb een beetje een inspiratieloze dag vandaag, ik heb geprobeerd iemand anders te porren om deze schrijftaal van mij over te nemen maar helaas........
Alles gaat meer dan naar wens, we liggen bijna een dag voor op het schema, de te schilderen huisjes zijn nagenoeg allemaal voorzien van een nieuwe verflaag. De sporen van lekkage zijn weggefoeffeld, de teksten die op wanden en plafonds aangebracht waren zijn onleesbaar gemaakt en de eerste gasten die zullen slapen als rozen door alle oplosmiddeldampen die we achtergelaten hebben. De eerste dag hadden we alle ramen er al uit geschroefd en doordat de deuren openstonden bleef het draaglijk voor ons terwijl we aan het werk waren. Maar als de boel nog een poosje dichtgaat en er dan niet zo goed meer geventileerd kan worden dan vrees ik het ergste.
Vrijdag 11.00 uur we zitten te wachten op de laatste koffie die Piet met overgave voor ons aan het zetten is. Doordat het werk gister al is afgerond hebben we besloten om eerder te vertrekken. Het is Piet en Albert gelukt om hun tickets moet boeken naar vrijdagavond kwart voor zeven en we vertrekken rond de middag. Gisteravond hebben we onder leiding van een Dorcas medewerker een klein stukje van de binnenstad van Debrecen bekeken en erg genoten van de oude gebouwen, de mooie bomen en het lekkere ijs. Daarna ons galgenmaal bij Janoz, spaghetti schafte de pot deze avond. Daarna nog een biertje voor ons onderkomen en toen lekker slapen.
Vanochtend hadden we ons getrakteerd op een extra half uurtje slaap met het oog op de slapeloze nacht die we weer tegemoet gaan.
Met elkaar zijn we het er over eens dat we een heel bijzondere week hebben gehad. We zijn dankbaar voor wat we hebben mogen doen en dat we van elkaars gezelschap mochten genieten, van elkaars humor en van de serieuze gesprekken. Glorie aan God.
We gaan straks weer op reis, jullie zien ons wel weer verschijnen.