Help ons helpen - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu Help ons helpen - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

Help ons helpen

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

28 September 2020 | Israel, Jeruzalem

Hallo lieve volgers,

Het is al heel lang geleden dat we van ons hebben laten horen. Waarom nu weer een blog terwijl er geen reis is?
We hebben dit jaar 3 keer geprobeerd om naar Israël te reizen maar corona gooide telkens roet in het eten. Zoals jullie weten gaan we telkens met een missie.

Dienen onder Joden en Arabieren. Of het nu in de gaarkeuken in Jeruzalem is, in de gehandicaptenzorg of bij de kinderen met EB op de Westbank, we voelen ons geroepen.

Nu er niemand kan gaan kan er geen verband en zalf voor de 35 kinderen met EB die kant op.
Meer informatie over EB en dit project kun je vinden op www.bethlehemhelpinghands.blogspot.com

Gelukkig hebben we nu twee adressen waar we brievenbuspost heen kunnen sturen. Pakjes met verbandmiddelen verzenden gaat niet.
Daar hebben we uitgebreid onderzoek naar gedaan.

In een brievenbus envelop kun je geen rolletjes verband doen …… Gelukkig is er een weg gevonden om die ter plaatse te kopen. Je voelt het al aan denk ik.
Wil je ons helpen om zoveel mogelijk rolletjes, gaasjes en vaseline te kopen ??
De kosten zijn € 0.40 tot € 0.70 per rolletje elastisch verband. 100 gaasjes van 10x10 kosten € 2,50 en 3 kilo vaseline € 15,-

Van Urgo Nederland hebben we heel speciaal verband van 10x10 gekregen en we hebben ook nog andere vrij dunne verband middelen die gaan we opsturen.

Op deze wijze willen we de kinderen in deze moeilijke tijd helpen totdat we weer kunnen reizen.

De baby`s op de foto`s zijn in de afgelopen maanden geboren.

Help je mee??

Wil je dit project steunen, dan kan dat door een gift over te maken op rekening
NL93ABNA0462453855
t.n.v. Near East Ministry o.v.v.HHB project 8562 EB (ANBI)

Alvast veel dank.

Henriette