Op reis - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu Op reis - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

Op reis

Door: Ailje

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

10 December 2014 | Israel, Jeruzalem

Na meer dan een jaar voorbereiden en naartoe leven werd het 9 december 2014. Na een lange periode van dooi zul je zien dat er net vandaag een venijnig laagje ijs op de ruiten van de auto is ontstaan. Gelukkig wilde Arjen de auto warmdraaien en zo de voorruit ontdooien. Dit is niet milieuvriendelijk maar daar denken ze bij Jetairfly ook niet zo bij na. Zo konden wij nog even een knuffel aan de vader en moeder van Henriette gaan geven.
Volgens planning vertrokken we om kwart voor negen in de ochtend naar Brussel AirPort. Binnen onze landsgrenzen liep alles op rolletjes, de ANWB had besloten de files niet op ons pad te plaatsen, waarvoor dank. De arm van deze organisatie is echter niet dermate sterk dat ze op de Vlaamse wegen iets te zegen heeft dus tien kilometer na Hazeldonk was het raak: aansluiten tot vlak voor ring Antwerpen. Hier werden we wel wat onrustig van, de een omdat vliegtuigen niet wachten, een aantal anderen wegens blaas problemen.
Gelukkig loste het probleem zich op en konden we vlot door naar Brussel.
Daar spoedden zich een aantal van de passagiers zich naar de dichtstbijzijnde toiletgroep om daar het tweede probleem op te lossen want op tijd waren we.
De bagage dropoff ,de paspoort- en persoonlijke controle verliepen erg voorspoedig zodat we rond 12.00 uur aan de koffie zaten.in de buurt van de gate gekomen kregen we al in de gaten dat we bij de juiste gate waren want het aantal orthodoxe joden dat zich verzamelde nam zienderogen toe.Leuk om alvast wat in de stemming te komen.
De vlucht boven Europa verliep bewolkt, vooral onder ons. Boven de Alpen echter was het onbewolkt zodat we van de indrukwekkende bergkammen konden genieten. Voor de wintersporters onder jullie heb ik goed nieuws: er ligt sneeuw.( op de bergtoppen )
Volgens planning landden we om 10 over 7 op Ben Goerion AirPort en wandelden we om 20 .00 de aankomsthal uit naar de shuttle taxi naar Jerusalem. Doordat we aan het eind van de route zaten duurde het een uur voordat we het BB huis betraden, in de tussentijd konden we wel genieten van een rondrit door en rond het centrum van Jerusalem.
We werden ontvangen met degelijke macaroni wat er erg lekker inviel want je wordt toch wel ietwat gaar na een reis van twaalf uur.
Na een rondleiding door het huis en wat afspraken met de veldleiding bedden opmaken en slapen. Tot morgen.

• 10 December 2014 - 12:50

Sjoerd De Vrieze:

Leuk eerste verslag!
    Groeten,
    Sjoerd

• 10 December 2014 - 13:31

Trudy Bron:

Erg leuk om zo jullie reis mee te maken.
    Een goede tijd daar gewenst. We kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Heimwee...
    Groeten Trudy

• 10 December 2014 - 13:42

Wim & Els:

Fijn die sneeuw nog mooier dat jullie goed zijn aangekomen. Een goede en gezegende tijd daar gewenst. We blijven jullie natuurlijk volgen. Leuk 1e verslag. Belooft veel :)- Groeten Wim&Els

• 10 December 2014 - 19:45

Levien:

Bedankt voor jullie allereerste verslag! En ook nog voor het filmpje over Bethlehem, inderdaad goed om een indruk te krijgen van de culturele sfeer. Gaan jullie ook nog naar de Nativity Church met Kerst? Ik begreep dat er dan een ware pelgrimage van christenen ontstaat...
    Een goede start toegewenst, we denken in ons gebed aan jullie.
    liefs,
    Piet & Levien

• 10 December 2014 - 20:00

Fred En Corrie:

Leuk verslag. Heb een goede tijd daar.

• 10 December 2014 - 20:21

Yvonne En Jan Temminck:

Een goede en zinvolle tijd toegewenst!

• 10 December 2014 - 23:01

Evert En Cindy:

fijn om te horen van die sneeuw... Hele rust.

• 11 December 2014 - 16:27

Janny Lodewijks:

Leuk om het te lezen, ben en vorige week uit Israel teruggekomen kan me er nu iets bij voorstellen Janny Lodewijks

• 11 December 2014 - 20:36

Henri En Sjanie:

Goede en Gezegende tijd toegewenst.

Tags: Henriette