Laatste werkweek van het jaar - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu Laatste werkweek van het jaar - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

Laatste werkweek van het jaar

Door: Ailje

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

29 December 2014 | Israel, Jeruzalem

29 december, weer een nieuwe werkweek is begonnen, bij Peter in de werkplaats begint er nu wat doorzicht in te komen, vandaag twee kasten van een achterwand voorzien en aan de muur bevestigd met hoekbeslag. Het valt niet mee om van spaanplaat kledingkasten,die al een aantal keren verhuisd zijn zo te zien nog weer iets degelijks te maken wat bruikbaar is. Noodgedwongen schroef ik gewoon alles vast met de in ruime mate aangeschafte schroeven. Op deze manier is het geheel nog nooit zo stevig geweest, maar goed ook want we leven per slot wel in een aardbevingsgebied.
Peter heeft toch maar besloten de auto te laten repareren,vorige week had hij voor de tigste maal de geest gegeven.
Iemand had aangeboden de verzekering voor de komende periode te betalen, wij hebben ook een toezegging gedaan vanuit de groep om bij te springen in andere onverwachte financiële gaten. Daarbij het feit dat een rijdende auto nog iets opbrengt deed hem besluiten dan de auto nog maar een poos aan te houden. Eigenlijk is een auto voor hun bediening en privéleven hier onmisbaar.

Zijn er onder onze lezers die het op hun hart krijgen hier mee in te voorzien? Laat het ons even weten. Hoe groter de groep mensen die om dit bijzondere gezin heen staan, hoe kleiner hun zorgen.

Vanavond heerlijk Hollands gegeten, gehaktbal met gebakken aardappels en..............spruitjes.
Morgen komen er "kijkers" in het huis met een makelaar. Onze organisatie hoopt dat het huis niet verkocht wordt, we hoefden dan ook niet het hele huis van boven tot onder te cleanen.
We vinden het heerlijk om zo rustig naar oud en nieuw toe te leven, helemaal geen gedoe met vuurwerk en zo. Nog twee dagen werken en dan alweer een lang weekend. Soms hebben we hier op zaterdag onze rustdag, zo ook dit weekend,zondag gaan we met een lid van de organisatie op excursie naar Silo, een nederzetting, om met de bewoners daar te spreken.

Verder nog niet zoveel nieuws. We wensen jullie allen een prettige jaarwisseling toe en heel veel heil en zegen van onze hemelse Vader voor 2015.

• 29 December 2014 - 21:51

Lev:

Jammer, geen foto's.....Maar een kast met achterwielaandrijving????

Peter geeft leiding in de houtsnijwerkplaats toch? Misschien kun je iets meer over dit, zoals jij het noemt, 'bijzondere gezin' vertellen.

En niet zoveel nieuws, dat valt reuze mee; spruitjes in Israël, een kijkdag van de makelaar, geen vuurwerkgedoe, bezoek aan Silo... Wat voor nederzetting is dat?

Een goede jaarwisseling gewenst. De Heere zegene jullie daar en jullie kinderen hier.
    liefs, ook namens Piet,
    Levien

• 29 December 2014 - 22:34

Sjoerd De Vrieze:

Spruitjes, heerlijk! Hebben wij gisteren gegeten. Fijn dat jullie ons van dit en nog zoveel meer op de hoogte houden! Een mooie afsluiting van 2014 en Gods nabijheid voor 2015 gewenst! Groeten van ons!

• 29 December 2014 - 22:37

Tante Corry:

Wat maken jullie mooie dingen mee!!
    Gezellig het mee te beleven.
    Ook een heel bijzondere jaarwisseling toegewenst.

Veel liefs
    tante Corry

• 30 December 2014 - 10:33

Dina:

Leuke laatste werkweek van het jaar! Een fijne jaarwisseling. We wensen jullie Gods rijke zegen toe bij het mooie werk dat je ook volgend jaar mag doen in Zijn Koninkrijk.
    Groeten van de "Dijkjes"

• 30 December 2014 - 17:13

Wanda Simmermans.:

Kwam via Facebook op jullie Blog terecht. Wat leuk zeg om te lezen. Goed te horen over de auto, een wonder dat dat oude beestje nog rijdt, dit voorjaar veel ingezeten. Zal oproep in mijn oren knopen.
    Goede jaarwisseling en groeten aan alle bekenden.
    Liefs, Wanda.

• 30 December 2014 - 17:15

Wanda Simmermans:

Overigens: Shiloh is geweldig!!!!! Wel warm aankleden!!! Groeten aan jullie gids van mij.

• 30 December 2014 - 19:02

Maaike:

Eindelijk heb ik jullie site te pakken.Danzij Wim.mooi wat jullie allemaal vertellen.Of ik er weer ben.Gezegende jaar wisselingMaaike

• 31 December 2014 - 09:26

Geertje Horden:

Fijn dat het goed gaat en leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en beleven wij wensen jullie een goede jaarwisseling

• 01 Januari 2015 - 00:37

Wanda Simmermans:

Een gezegend 2015 allemaal. Hoewel voor jullie 2016. Zie datum boven verslag;-)))

• 05 Januari 2015 - 17:12

Wanda.simmermans:

Wist niet dat ze in Jeruzalem qua tijd een jaar op ons voor lopen, dacht dat het maar 1 uur was. Zie dat alle reacties daardoor ook verkeerd gedateerd zijn. ;-))))

Tags: Henriette