Laatste berichtgeving - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu Laatste berichtgeving - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

Laatste berichtgeving

Door: Ailje

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

04 Maart 2016 | Israel, Jeruzalem

Gister nog een dagje Jerusalem gedaan, eerst gezorgd dat Arij en Marianne van Thielen, de leiding van de huidige Baanbrekers, een paar uur rustig zaten door bij hen koffie te drinken, leuk hen in deze functie te spreken. Dat gold ook voor de Armeens Arabische sieraden verkoper die we spraken toen we net door de Jaffa Gate de oude stad betraden. Verder nog lekker rondgewandeld en op het plein bij de Hurva synagoge een pitta met zatar gegeten in het zonnetje.
Een leuk weetje aangaande Jerusalem is ook dat er daar bedelaars zijn met een speciale vergunning. Door deze bedelaars zijn de religieuze joden in staat om hun aalmoezen te geven. Dit kan dus gezien worden als een eerzaam en dienstbaar "beroep".
Weer in Beit Jala alvast wat opgeruimd, Henriette ging nog een spelletje doen bij Fatme. Deze laatste avond werden we mee uit eten genomen door Cor en Joke van Hengel, Cor is een van de bestuursleden van Jemima en is hier regelmatig in die hoedanigheid.
Groot respect voor deze groep mensen die deels op afstand en deels ter plaatse zorg dragen voor het goed functioneren van deze fantastische instelling. Als we hen zo beluisteren is het een hele opgave te moeten schakelen tussen onze manier van werken en de Arabische. Bepaald geen erebaantje.
Donderdag ochtend al vroeg op om de boel in te pakken en op te ruimen voor Peter en Tineke om half elf kwamen. Peter bracht producten uit de werkplaats die verscheept moesten worden naar Nederland. Wij hadden op de heenweg de wereld aan spullen voor Jemima en andere organisaties bij ons, een deel van deze ruimte vulden we op de terugweg op met spullen voor de verkoop en voor Fatme als ze in juni met P en T naar Nederland komt.
We dankten God voor de voorbije weken en baden voor de toekomst en gingen toen met Tineke, die ons naar Ben Gurion bracht, op weg.
Nog even een stop bij de Graftuin in Jerusalem om handel van Peter weg te brengen en toen de 1 op richting Tel Aviv.
Inchecken en douane liep op rolletjes, helemaal geen vervelende vragen, dank u Heer.
We hebben nu nog 4.5 uur vliegen voor de boeg, we vertrokken een half uur te laat, ben benieuwd of we dat weer in halen. Als het goed is staan Arjen en Sjoukje ons op te wachten op Schiphol.
Ontwaken in een donker, koud en nat Asperen is wel weer even slikken maar dan met je lief, een bakje koffie en je boek aan de tafel in je eigen achterkamer heeft toch ook wel weer wat.
We mogen terugkijken op heel gezegende en fijne weken hier, we danken God ervoor dat we deze mogelijkheid en het verlangen hebben om af en toe hier bij te dragen aan het functioneren van de organisaties die ons dierbaar zijn, Jemima, OlivewoodBethlehem en Love Into Action.
We danken jullie, lezers voor jullie leuke reacties en gebeden.

Shalom, Salam,

Henriette en Ailje.

• 04 Maart 2016 - 11:44

Arie En Corrie:

Welkom thuis lieve mensen,
    Hopelijk kunnen jullie er weer even op teren. Al sta je waarschijnlijk nog wel even met 1 been daar en de rest loopt hier rond.
    Bedankt voor de mooie verslagen (k doe het je niet na).
    En als maandag de realiteit van het leven weer begint: werk noemen ze dat, hoop ik dat je de draai weer snel te pakken krijgt.

lieve groeten
    Corrie.

• 06 Maart 2016 - 18:50

Levien:

Ja, ook van mij van harte welkom thuis gewenst.
    En sterkte bij het omschakelen.

Tot ziens weer!

Tags: Henriette