Eerste werkdag - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Door: Ailje Spoelstra

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

19 Mei 2015 | Israel, Jeruzalem

Dinsdag de eerste klusdag, dit epistel zal waarschijnlijk wat korter worden want er moet gewerkt gaan worden. Tot nu toe had ik gedurende de dag in de bus of voor de grens wel de gelegenheid aan de blog te werken maar dat is nu afgelopen.
Gisteren hadden we met Janoz afgesproken dat we 00.70 uur zouden komen ontbijten, hij keek wel wat bedenkelijk maar ging toch akkoord.
We zaten dus om zeven uur aan een overvloedig ontbijt en om half acht waren we bij de huisjes om de hand aan de kwast te slaan.
Zoals altijd als je zoiets opstart duurde het even voordat iedereen zijn of haar plekje heeft gevonden maar doordat we gisteravond al waren begonnen met schoonmaken en schuren zat er al snel de vaart in.
We begonnen dus vol goede moed te schilderen, qua kleur konden we kiezen uit beige en beige en van deze kleurcombinatie hadden we een kruiwagen vol. De eerste hut hadden we binnen anderhalf uur geverfd, niet in een keer dekkend maar toe maar. De tweede hut was een heel ander verhaal, dit was ander plaatmateriaal en dit slurpte de verf gewoon op, je kon na een laag maar nauwelijks zien dat er wat op zat. We besloten dan ook om Zsolt op pad te sturen om grondverf te regelen. Na een half uur was hij terug met vijftien liter grondverf en konden we beter werk gaan leveren.
Rond een uur togen we naar onze appartementen waar Piet al een uur aan het eieren bakken was die hij bij Janoz gescoord had. In combinatie met de twee broden van een kilo per stuk en de meegebrachte potten pasta en pindakaas werd dit een heerlijke lunch die we lekker buiten opgegeten hebben. Gelukkig konden we allemaal in de schaduw zitten want heet dat het hier is HEET!!!!! En een prachtig blauwe lucht, we treffen het.
De schoonmaakploeg is inmiddels klaar, de schuurploeg hoeft niet meer te schuren sinds we met de grondverf zijn gaan smeren. We werken nu lekker achterelkaar aan en de vaart zit er goed in.toen we tegen half zes stopten hadden we 15 liter grondverf en rond de 20 liter gewone verf op de wanden gesmeerd, ook het uiterlijke resultaat mag er zijn,het knapt hard op. Natuurlijk werken we hier niet met gezonde verf dus met enige regelmaat
gaat er iemand even buitenstaan om de hallucinaties een halt toe te roepen
Rond kwart over vijf rondden we onze werkzaamheden af en na een welkome wasbeurt vertrokken we richting Janoz voor ons avondmaal, en natuurlijk ons welverdiende biertje of sapje. Alles wat ons werd voorgezet smaakte prima en we voelden ons dan ook zeer voldaan. Alleen Henk was een beetje teleurgesteld toen het toetje werd geserveerd, dit was nl een sinaasappel. Dus als jullie in de toekomst denken wat is er met Henk aan de hand, dan is het dat hij blaakt van gezondheid, want hij kon zich niet heugen een sinaasappel gegeten te hebben.
Na de maaltijd maakten we nog een wandeling rond het naast de camping gelegen meer voor de spijsvertering, zo nog wat drinken en dan lekker slapen. Welterusten namens de groep, Ailje

• 19 Mei 2015 - 21:02

Martin & Cora:

Hoi harde werkers,

Leuk om zo te lezen wat jullie meemaken.
    Ailje de camping staat op ons lijstje hoor wie weet.
    Veel succes nog en doe de groeten in Roemenie.

Groet Martin en Cora

• 19 Mei 2015 - 22:21

Levien Vermeer:

Ja, dit verslag ook weer met plezier gelezen. Sterkte in de hitte en de verfwalmen...
    hartelijke groet, ook aan Willem en de anderen.

• 20 Mei 2015 - 22:32

Tante Corry:

Goed bezig Ailje!!!
    Leuk weer zo je verslag te lezen.
    Veel drinken hoor met die hitte!!

Tot de volgende keer,
    veel groetjes