Eerder terug dan gedacht. - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu Eerder terug dan gedacht. - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

Eerder terug dan gedacht.

Door: Ailje en Henriette

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

25 Maart 2024 | Jordanië, Amman

Ja, dat hadden we niet gedacht, dat we binnen twee maanden na terugkomst uit Jordanië er alweer zouden zijn

Het begon twee weken geleden met de vraag van Henriette aan het project waar we bij betrokken zijn hoe het in Mafraq ging. Hij reageerde dat het wel goed ging en het grote nieuws was dat de transportondernemingen het eens waren over dingen waarover ze het eerst niet eens waren. En dat de kans bestond dat de zaterdag erop, nu dus iets meer dan een week geleden, er vrachtwagens bij Beit Yusef, het voormalige centrum in Bethlehem, voor konden rijden om de inventaris waar ze al twee jaar op wachten op te laden.

Dit gebeurde inderdaad, zaterdag rond een uur of tien in de ochtend kregen we een foto dat er inderdaad geladen werd, Halleluja, hier werden we wel even emotioneel van. We hadden besloten dat we zouden gaan helpen als het spul ter plekke in Mafraq zou zijn. Dat was nadat we erachter gekomen waren dat ik bij Flora Nova, vrij gepland stond op een of andere manier.( ik had geen vrij gevraagd voor die week ) Ik heb er nog wel even over gebeld natuurlijk en de boel uitgelegd, maar ik kreeg groen licht om vrij te nemen indien nodig.

Dinsdagavond na overleg met L. hebben we in geloof dat het goed zou komen tickets geboekt. De spullen waren nog niet in Mafraq.

De hele week hebben we contact gehouden maar de autoriteiten maakten het zevtelkens op de een andere manier weer moeilijk.

Zondag jl. zijn we naar Jordanië gevlogen hoewel we niet wisten of de spullen ondertussen gearriveerd waren.

L.haalde ons van de luchthavens en moest bij de bank nog wat regelen, tijdens ramadan kan dat gewoon, rond half elf was hij aan de beurt. Ook hier liep het niet op rolletjes en moest hij onverrichter zake weer weg. We hadden het natuurlijk over alles wat er niet lukte of lang duurde en wij gingen er van uit dat er nog niets gearriveerd was. Hoe blij verrast waren we toen de schuifpoort van het centrum open ging en het hele terrein vol stond met de spullen die zo hard nodig zijn. Hallelujah in het kwadraat!

Volgens L had de Allerhoogste de ogen van sommige beambten behoorlijk met blindheid geslagen, net als Hij ten tijd van de Bijbel deed.

Vandaag met zijn allen de eerste pallets leeg geruimd en andere weggezet. Henriette is een groot deel van de dag aan het wassen geweest, er waren nogal wat pallets met waterschade en dan moeten al die natte kleren en dekens gewassen en gedroogd worden, rekken en lijnen tekort.

Salaam,

Ailje en Henriette

• 25 Maart 2024 - 20:54

R.:

Ha broer en schoonzus! Wat een drukte alweer, wist nuet dat jullie alweer " gevlogen " waren![e-1f643] Veel succes en spierkracht toegewenst vanuit een ( nu ff wat kouder ) Z- Frankrijk.

Groetjes van Marianne en Ruurd! [e-1f917]

• 25 Maart 2024 - 21:45

Wim De Jong:

Hoi Ailje[e-38]Henriëtte, mooi filmpje met veel werk aan de winkel!

Heel mooi dat jullie zo onverwacht de hulp kunnen geven die daar zo hard nodig is. Bijzonder dat het zo allemaal toch nog goed komt. Veel zegen en succes en natuurlijk plezier met elkaar!

• 25 Maart 2024 - 22:01

Sjoerd :

Wat goed dat jullie er nu al weer zijn! Hoe bijzonder te horen hoe God jullie nabij is!

Geniet van het zijn daar!

Groeten, Sjoerd

• 25 Maart 2024 - 22:29

Corry Rink:

Geweldig hè.

We hebben een Machtige God.

Goede tijd onder Zijn bescherming.

Lieve groet,

tante Corry