Verwacht bezoek ! - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu Verwacht bezoek ! - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

Verwacht bezoek !

Door: Ailje en Henriette

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

26 Maart 2024 | Jordanië, Amman

Verwacht bezoek diende zich aan,

De veldleiding van de organisatie waar we hier en in Nederland voor werken kwam een dag meehelpen.Ze zijn momenteel op werkbezoek in het land en hadden ook een vriendin meegenomen die wel van aanpakken weet.Super gezellig !!

Ze arriveerden al rond half tien, wat ons de gelegenheid gaf om nog even koffie te drinken voor de moslim medewerkers kwamen. Het leven begint hier momenteel wat later omdat het dag / nacht ritme voor een deel veranderd is ivm. de ramadan. Na de dagopening met Bijbel lezen en gebed, waar ook deze laatstgenoemde medewerkers bij zijn werden de taken verdeeld en gingen we aan de slag.

Henriette en de twee dames ontfermden zich over de was, droge was vouwen en natte te drogen hangen en dat in grote hoeveelheden. Toen de bulk gedaan was ging een ieder doen wat haar hand vond om te doen, je hoeft hier nooit lang te zoeken overigens.

Met het manlijke deel van de delegatie ben ik opberg rekken op gaan bouwen.

Dit was dezelfde vriend als waar ik twee jaar geleden heel deze boel heb ingepakt in Bethlehem. Het was erg leuk om weer eens een dagje samen op te trekken en een hoop werk te verzetten. Dit was een sleutel klus want hier moet een groot deel van de spullen op opgeborgen worden. Vandaag hebben we 21.60 meter stelling opgebouwd . Deze stellingen waren overigens dezelfde die ik 9 jaar geleden in Bethlehem opgebouwd heb.

We stopten rond een uur of 6 omdat we rond 7 uur gingen eten, wat later dan normaal omdat we buiten gingen eten, en dit kan pas als de zon onder is ivm. de ramadan om de moslim buren niet voor het hoofd te stoten.

De gasten konden zonder problemen mee blijven eten dus deze vingen de terugreis naar Amman ook pas rond half 9 aan, het wachten op het dessert was het meer dan waard, L moest dit nog even halen bij de plaatselijke delicatessenwinkel.

Nu nog even zitten en dan morgen weer een nieuwe drukke dag.

Salaam,

Henriette en Ailje

• 26 Maart 2024 - 22:01

Ruurd:

Hoi Hoi, we hebben ondertussen gebeld, maar toch maar even thumbs up voor Ailje en Henriëtte!! goed gewerkt ! weer veel mensen zullen blij zijn met jullie inzet!

Groetjes uit Marminiac!

• 27 Maart 2024 - 06:11

Marianne En Menno:

Heerlijk dat jullie dit mooie werk met zoveel liefde voortzetten. Wat gaaf dat de spullen na 9 jaar weer gebruikt worden. En door dezelfde gezegende handen! Hou vol!

• 27 Maart 2024 - 12:18

Marlien:

Heerlijk om jullie verhaal te lezen!!

Harde werkers!! God bless you.

Veel liefs x

• 27 Maart 2024 - 17:47

Flora Damsteeg:

Toppers , wat een werk verzet ! En fijn dat het zo met elkaar kan!

Mooi om zo het verhaal te lezen ! Gods zegen voor jullie allemaal ! [e-1f64f]

• 31 Maart 2024 - 19:35

Emmy Boor:

Het was een voorrecht om aan te mogen sluiten bij jullie

Groetjes,

W en E