11 januari - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu 11 januari - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

11 januari

Door: Ailje en Henriette

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

11 Januari 2024 | Jordanië, Amman

Nacht twee leverde aanmerkelijk meer productieve slaapuren op dan nacht een, voor mij tenminste. Honden heb ik niet gehoord, katten wel, maar dat waren er maar een paar. De mannen op de paal hebben me ook minder wakker gehouden. Dat we eerder begonnen met slapen heeft ook geholpen denk ik.

Ons wandelingetje naar het centrum, wat ongeveer 5 min. duurt wisten we vanochtend op te rekken naar 25 minuten. We gingen wat sightseeing doen in de nabije omgeving maar dat had als resultaat dat Laurence ons kwam zoeken met de bus, we gingen gelijk met hem van huis…….. we waren inderdaad wat verkeerd gelopen.

Ik wist waar ik aan kon beginnen, pur schuim verwijderen. Aan de buitenkant van de helft van het huis is een overkapping gemaakt die als opslag en berging gaat dienen.

Het bestaat uit een metalen frame waar metalen golfplaten op zijn bevestigd. Op zich heeft het er strak uitgezien, totdat de arbeiders er over gingen lopen om de afdichting bij de muur te maken. Dit resulteerde in: deuken in het dak en een afdichting die niet afdicht. Ze hadden er nl. simpelweg purschuim tussen gespoten. Om vrijkomende reststukken golfplaat niet op te hoeven ruimen hadden ze die gemakshalve ook maar vastgepurd.

Om een en ander fraaier en waterdichter te maken moest de pur er tussenuit en vervangen worden door een zelfklevende bitumen rand.

Ik denk dat de rollen al dermate lang bij de leverancier stonden dat het zelfklevende aspect in rook is opgegaan.

Geen nood, Shadi, een van de medewerkers met de schone taak te fixen, fixte in no time een uit de kluiten gewassen crème brullee brander waarmee ik de bitumen kant van de folie warm kon maken en als een beginnende dakdekker vast kon plakken.

Ik heb wat proefstukjes kunnen doen en morgen ga ik meters maken.

Vanavond hebben een tweetal gebedsbijeenkomsten via teams. Een met de mensen die voor de NEM in de A landen werken en een met de regiogebedsgroep, nog een intensieve avond voor de boeg dus!

Het is ondertussen donderdagavond en we zijn in Amman bij vriendinnen. Morgen gaan we naar de Soedanese kerk en sightseeing Amman doen.

Henriette gaat volgende week over haar belevenissen schrijven.

Salaam,

Ailje [e-38] Henriette

• 11 Januari 2024 - 18:49

Jan:

Lekker bezig Ailje, je bent niet voor 1 gat te vangen[e-1f600].

Nog zicht op de spullen uit Bethlehem?

• 12 Januari 2024 - 09:52

Anton En Hendrika Kreileman :

super Ailje zoals jullie bezig zijn. Sterkte gewenst met het dakdekken en hopen dat de spullen uit Bethlehem snel arriveren. Een goede tijd gewenst.

• 12 Januari 2024 - 10:50

Wim:

Handig en praktisch bezig Ailje. Van alle markten thuis! Succes en zegen!

• 12 Januari 2024 - 22:49

Sjoerd De Vrieze:

Goed bezig, Ailje! Het went vanzelf!

• 14 Januari 2024 - 09:17

Marco En Marlien: