De eerste dag. - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu De eerste dag. - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

De eerste dag.

Door: Ailje en Henriette

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

09 Januari 2024 | Jordanië, Amman

8 januari ‘s avonds

De eerste dag zit erop, de eerste indruk van Mafraq? Saai, een platte woestijnstad met rechte wegen die haaks op elkaar staan, weinig groen en een hoop rommel langs de weg.

Eerste indruk van het centrum? Kaal, alles is geschilderd, maar het wachten is op de inventaris die misschien een dezer dagen nog vanuit Bethlehem hierheen komt. Dit is de laatste kans omdat de Landlord in Bethlehem de huur opgezegd heeft. Lukt dat niet dan moet er een hele inventaris gekocht worden…… dus de meeste ruimtes zijn leeg of in ieder geval niet in gebruik. We hebben een aantal van de stafleden ontmoet,deze bleken erg gezellig, belangstellend en enthousiast. Daarna een rondje door het gebouw gelopen met Laurence en gehoord wat de plannen zijn. Henriette werd meteen gevraagd of ze mee wilde op een rondje huis bezoeken. Normaal doen ze dit niet zo snel, maar omdat ze de nodige ervaring heeft mocht ze mee. Ik heb me bezig gehouden met wat kleine klusjes voordat ik morgen aan een grotere klus begin.

Omdat er nog geen keuken in het centrum zit wordt er meestal geluncht in de Garnett residentie, deze ligt op 5 minuten lopen van het centrum.

De eerste nachtrust was niet zo best, om twintig voor drie lieten alle honden in de buurt horen dat ze wakker waren, een uur later waren er mannen op palen die om het hardst riepen dat het tijd was om te gaan bidden en om kwart over zeven ging de wekker alweer. Jullie raden het al, we gaan een dutje doen. Salaam

• 09 Januari 2024 - 20:25

Wim&Els :

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Inburgeren gaat zo snel. Jullie zijn flexibel en hebben de nodige ervaring gelukkig. Succes met de eerste klus Ailje. Hopelijk een wonder dat het transport toch de grens over komt! Hartelijke groet van hier!

• 10 Januari 2024 - 08:25

Ruurd:

Hebben jullie geen oordopjes mee??? [e-1f609]

• 10 Januari 2024 - 12:47

Marianne Bons:

Oordopjes lijkt me een goed idee! En nu maar hopen dat het spul uit Bethlehem afkomt, dat zou een mooi cadeautje zijn. Ondertussen genoeg te doen lijkt me. Onze gedachten zijn bij jullie. Misschien zien we elkaar vanavond nog even

• 14 Januari 2024 - 09:20

Marco En Marlien:

Het klinkt lekker Arabische ;-)!

Ben heel benieuwd naar jullie fotos!

Een hele goede tijd. Liefs van ons

Tags: Henriette