Weekend - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Ailje en Henriette

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

13 Januari 2024 | Jordanië, Amman

Vandaag ga ik ( Henriette) schrijven wat ik hier mag doen. Nou geloof me het is niet wat ik verwacht had. We zijn in geloof deze kant op gegaan omdat de deur naar Jemima dicht ging. De roep van hier kwam en we zijn biddend plannen gaan maken en here we are.

Ailje schreef al over het centrum , prachtig gebouw zonder inventaris maar met acht zeer gedreven mensen die allemaal een hart hebben voor kinderen met een beperking en hen en hun familie de liefde van God willen laten zien.

Je denkt misschien wat doen acht mensen in een leeg gebouw.

Dat dacht ik de eerste dag ook toen ik iedereen zag zitten. Een gemêleerd gezelschap dat uit Tunesië, Canada, Albanië, Egypte, Engeland en Nederland komt.

Er is een jonge Jordaanse vrouw die Arabische les geeft en een man die allerlei administratieve zaken regelt .

We beginnen iedere ochtend met bijbelstudie en gebed met het hele team.

Daarna hoort iedereen wat hij/zij die dag gaat doen , welke kinderen bezocht gaan worden en wie naar welk gezin gaan. De casus wordt besproken en een van de werkers spreekt een gebed uit. De teams overleggen dan wat ze voor speelgoed, spelletjes, of boekjes mee nemen. Vaak is er voor iedere gezinslid ook iets lekkers.

Naast de huisbezoeken viert de creativiteit hoogtij.

Van verpakkingsmateriaal en met heel weinig middelenworden de de leukste spelletjes en sensory boards gemaakt . Dus ik mag naast mee op huisbezoek ook creatief bezig zijn. Jammer dat ik dat vooraf niet wist want dan had ik van alles mee kunnen nemen.

Opsturen is helaas geen optie want het komt nooit aan is de ervaring.

Ik ben nu in Amman en hoop morgen in de souk leuke dingen te gaan kopen.

Degene die niet op bezoek gaan zoeken op Pinterest naar leuke ideeën en gaan daarmee aan de slag.

Iedereen luncht op de tijd die voor hem of haar het beste uitkomt . Wij lopen dan naar het huis van L[e-38]S waar altijd iets lekkers klaarstaat.

We zijn meestal tot 17.00 uur in het centrum en gaan dan naar “huis” waar we met elkaar zorgen dat we kunnen eten.

Het gezin telt 6 personen, Tilly woont bij het gezin en nu zijn wij ook van de partij. Gezellige boel dus.

Vandaag (vrijdag) een regenachtige dag in Amman We zijn vanochtend met twee vriendinnen, waar we ook logeren, naar de Soedanese Evangelische kerk geweest en hebben daarna koffie gedronken en geluncht bij mensen die naar Jordanië uitgezonden zijn vanuit Schoonrewoerd. Was een mooie dienst en erg leuk bezoek.

Voor morgen (zaterdag)voorspellen ze weer droog weer dan gaan we het oude Amman en de souk bezoeken. Ik ben benieuwd.

Na een geweldige dag in Amman waar we de highlights bekeken hebben weer terug in Mafraq. Het was zo leuk om onze vrienden daar te ontmoeten . Morgen lekker dagje niets en maandag weer naar het centrum.

Ik schreef vanmiddag toen we net terug waren morgen een dagje niets ….. wij wisten niet dat het weekend hier vrijdag en zaterdag is en dat zondag een gewone werkdag is. Morgenochtend gaan we gewoon aan het werk . We zijn uitgenodigd om na de lunch met Sharon mee naar de huis kerk van de familie te gaan.Weer een nieuwe ervaring.

Lieve groeten,

Ailje[e-38]Henriette

• 13 Januari 2024 - 17:10

Sjoerd:

Mooi om te lezen, Henriette! God zegent, dat is duidelijk!

• 13 Januari 2024 - 17:18

Marianne En Menno:

Lieverds, dankjewel voor dit mooie levensteken. Goed om te lezen dat jullie ook daar op de juiste plek zijn. Zegen!

P.S. in Ottoland regent het ook

• 13 Januari 2024 - 18:15

Wouter En Emmy:

Wat fijn dat jullie genoten hebben van Amman en allen die je daar mocht ontmoeten. Weer opgeladen aan de slag voor een nieuwe week verrassingen ! Zegen van God daarin voor jullie! Hier, in het buurland op vrijdag dezelfde neerslag als bij jullie .

• 13 Januari 2024 - 18:48

Jan En Dina:

Wat mooi om jullie verhalen te lezen en dat jullie daar tot zegen mogen zijn. Geniet van alle momenten dat je Gods liefde en aanwezigheid uit mag delen op welke manier dan ook.

• 13 Januari 2024 - 23:05

Peter Van Den Berg :

Aukje en Henriette,

Het is weer een heel avontuur....

Ondanks dat het anders is dan jullie verwacht hadden, wens ik jullie een mooie en gezegende tijd toe!

Ik moet morgen ook gewoon werken [e-1f609]

Groeten!

• 14 Januari 2024 - 09:13

Marco En Marlien:

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen!!

Geniet van jullie tijd en veel zegen!!

• 14 Januari 2024 - 12:26

Henk En Henriette Van Soest :

Hallo Henriette en Ailje

Wat fijn dat jullie ons ook berichten van jullie belevenissen in Aman.

We wensen jullie veel Zegen en een goede tijd toe.

G

• 14 Januari 2024 - 21:40

Jos En Nellie De Voogd:

Ha lieve mensen. Wat mooi dat God deze mooie opdracht voor jullie heeft bedacht.

wees een zegen en ontvang die in overvloed.

Tags: Henriette