Een andersoortig bezoek - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu Een andersoortig bezoek - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

Een andersoortig bezoek

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

29 Januari 2024 | Jordanië, Amman

Vandaag stond een bezoek aan een bedoeïenen familie op het programma.

Uurtje rijden vanaf Mafraq. Met 8 personen, 2 mannen en 6 vrouwen, in de Love into Action bus op weg. Jammer genoeg kon Ailje niet mee. Op Google maps stond een pin maar midden in de woestijn werkt dat niet . Een paar collega’s waren er eerder geweest. o , ja hier rechts .. nee toch links. De verharde weg stopte en door de regen was de niet verharde weg een blubber pad geworden. Na veel lol zagen we de tenten en werden we door zo’n vijftien kinderen verwelkomd.

Volgens afspraak splitsen we op . De dokter en C zouden met de vier moeders praten en een aantal kinderen onderzoeken . De mannen hadden een afspraak met de vader . Waarover weet ik niet.

De rest zou de kinderen vermaken. Zoals altijd liep het anders maar uiteindelijk kwam het allemaal goed.

Een vader, echtgenoot van vier vrouwen, 26 kinderen in de leeftijd van allang volwassen en zelf kinderen tot 2 jaar. Alle vrouwen hebben een eigen tent en een kook tent . Ze koken voor hun eigen kinderen. We mochten bij twee moeders binnenkijken in de kook tent. Wat een armoede. Een hout vuurtje in de tent bij de een en een pitje op gas bij de ander. Hoe ze voor iedereen eten op tafel moeten krijgen is me een raadsel.

Alle kinderen konden wel een wasbeurt gebruiken maar zagen er gelukkig uit.

We konden 2 collega’s zo achterlaten want een heel aantal jonge mannen was op zoek naar een vrouw !!

We hadden ballen en ballonnen mee, succes verzekerd .

Er waren jonge hondjes, en wat ezels , kippen en schapen. Dat wilden de kinderen allemaal aan ons laten zien. Een man uit India die zich aan het oriënteren is of werken bij LiA iets voor hem is mocht zelfs ezel rijden. Alle kinderen en jonge mannen lol omdat hij er bijna afviel.

Ik ben er nog niet achter waarom we deze familie bezochten maar het was een hele belevenis.

• 29 Januari 2024 - 20:04

Marianne:

Dat was een mooi verslag van een bijzondere belevenis! Jammer dat Ailje het niet heeft meegemaakt. Geniet ervan!

• 29 Januari 2024 - 21:13

Marlien:

Wat gaaf om te lezen!!

Een hele ervaring!!

Fijne tijd nog met elkaar.

• 29 Januari 2024 - 22:56

Sjoerd:

Leuke dag zo!

Groeten,

Sjoerd

• 30 Januari 2024 - 09:31

Wim&Els :

Bijzondere ervaring Henriëtte. Jammer van Ailje. Je maakt wat mee! Onvergetelijk en onvoorstelbaar als je dit zo leest.

• 30 Januari 2024 - 13:39

Henriëtte:

Wat een beleving, zo midden in de woestijn.

Groetjes uit Veenendaal

• 30 Januari 2024 - 15:29

Emmy Boor:

Dag Henriette en Ailje,

Soms zie je niet heel concreet waarom je ergens op bezoek bent. jullie zijn er tot zegen aanwezig geweest en jullie liefde en aandacht zal nog lang nawerken. Nog een paar goede laatste dagen en reis naar huis.

lieve groet,

Wouter en Emmy