Weer thuis - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Ailje

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

04 April 2018 | Israel, Jeruzalem

Ik had dit bericht gisteren al willen plaatsen, het was klaar, ik raakte even een verkeerde toets, aaaaaaaand GONE! Vanavond de herkansing.
Maandag was voor ons de dag van terugkeer. Omdat we met diverse ondernemingen naar het vliegveld vervoerd gingen worden hadden we alles maar ruim gepland. Of je nu in Beit Jala zit te wachten of op het vliegveld, leuk wordt het toch niet.
We hadden de Nesher taxi om half 2 besteld bij Tantur, de meest zuidelijke plek in Jeruzalem, vlakbij de checkpoint. Omdat je nooit zeker bent hoe laat de bus gaat stonden we om half 1 bij de halte, om 2 uur stonden we er nog dus we begonnen ons wel wat zorgen te maken. Bij de checkpoint kan het zo 20 minuten duren. Gelukkig ging deze keer alles van een leien dakje en stonden we om kwart over 2 op de plek waar precies om half 3 de geel witte Nesher bus verscheen.
Dir voertuig werd bestuurd door een rustig uitziende opa die zijn gebit vergeten was in te doen, wij verwachtten een rustige rit. Dit liep ietwat anders, deze oude baas zat waarschijnlijk vol frustratie om het feit dat hij net niet de formule 1 selectie doorkwam en in plaats daarvan zijn dagen in een taxi moest slijten. Gas en rem werden beiden met zeer veel enthousiasme beroerd, in een snelle afwisseling. Een en ander had echter niet tot gevolg dat we snel op het vliegveld waren. We hebben heel wat van Jeruzalem gezien in de rit van totaal 1 3/4 uur.
De controles verliepen zeer vlot zodat we ruim de tijd hadden voor koffie met Bas en Marinel, een echtpaar dat we bij Hineni hadden ontmoet en ook met deze vlucht naar huis ging.
Op vliegveld Eindhoven werden we opgewacht door dochter Joanne en haar vriend Ciro en rond middernacht waren we thuis.
We danken jullie voor jullie meelevendheid, jullie reacties en jullie gebeden, het was voor ons erg leuk om ons enthousiasme voor mensen en organisaties op deze manier met jullie te delen.
Als het je leuk lijkt om in Israel vrijwilligers werk te gaan doen voor een paar maanden of langer neem dan eens contact op met de Near East Ministry (NEM)en ontdek wat de mogelijkheden zijn. Wil of kun je niet zo lang weg maar lijkt het je wel leuk om zoals Jan gedaan heeft 10 dagen te gaan neem dan contact met ons op.
h.spoelstra@hetnet.nl

Slalom, Salam,

Henriette en Ailje.

• 04 April 2018 - 22:34

Sjoerd:

Fijn dat jullie weer veilig in Nederland en Asperen zijn aangekomen, Henriette en Ailje!
    Een mooi eindverslag. Kun je gelijk de verschillen meemaken tussen Israël en Nederland. Nu weer effen acclimatiseren... Bedankt voor jullie werk daar, wat zeker weer gezegend zal zijn!

• 04 April 2018 - 22:37

Emmy Oussoren:

Het genoemde stel komt volgens mij uit Dordrecht?