Soms moet je ervan huilen - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu Soms moet je ervan huilen - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

Soms moet je ervan huilen

Door: Ailje en Henriette

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

25 Januari 2024 | Jordanië, Amman

Lieve vrienden, mijn lief zegt dat ik vandaag nog moet schrijven omdat de emoties nogal hoog zitten. Wat is er aan de hand. Gister werden we voorbereid op een bezoek van vandaag. Doe kleding aan die in de was moet, laat je tas thuis en ga direct na terugkomst douchen .

En toen ging de deur op een kiertje open, een klein meisje met twee grote bruine ogen staarde ons aan. De moeder gebaarde ons binnen te komen. Vader was niet thuis helaas, hij had een afspraak met twee mannen van het centrum om ergens koffie te gaan drinken. Helaas was hij thuis.

Ik kreeg van een meisje van drie een baby van een half jaar toegegooid. Ja echt . Ik schrok ervan, liet haar bijna vallen omdat ze van top tot teen nat en koud was van een doorgelekte luier. Nam haar op schoot en vertelde N wat er aan de hand was. De moeder was in een andere ruimte , N er naar toe. Ze kwam terug met een veel te grote luier en bijna droge kleren. Ze waren niet gewassen. We konden dit schatje ook niet wassen want er was geen gas in huis en dus geen warm water. Alleen een kraan waar koud water uit kwam maar het meisje had het al zo koud . Met dieren washandjes die we mee hadden om te spelen hebben we haar droog gewreven en heeft ze tot we weggingen bij mij op schoot gelegen. Eerst dachten we dat ze doof en blind was want ze lag er zo wezenloos bij maar waarschijnlijk kwam dat omdat ze meestal in een hoekje ligt en weinig aandacht krijgt. Na een uurtje ging ze ietsje reageren.Een van de andere meisjes zat er ook zo wezenloos bij . Toen ik haar over haar rug ging wrijven kwam ze tegen me aanzitten en liet wondjes aan haar arm zien…

We kwamen voor het oudste kind dat heel veel aandacht vroeg en agressief was maar alle kinderen in dit gezin hebben hulp nodig. Veel hulp.

De kinderen waren ronduit vies. Het team gaat proberen om de moeder te leren hoe ze haar kinderen kan verzorgen. Het zal een van de eerste gezinnen zijn die in het centrum hulp krijgt. Nu maar hopen dat de spullen uit Bethlehem snel komen of dat er een schip met geld komt zodat ze alle spullen die nodig zijn kunnen kopen.

Er is hier geen veilig thuis, pleegzorg of andere organisatie die naar dit soort gezinnen omkijkt . Gelukkig krijgen deze kinderen aandacht en liefde van de werkers van Love into Action, daar boffen ze mee.

Vanmiddag hadden we team meeting met een héérlijke maaltijd. Ik had mijn eten wat graag bij deze kinderen gebracht . Dat kan /mag dus niet want als er wel geld is voor bepaalde middelen ….

Hoe triest is dit, ik moet er van huilen.

en dan zijn er nog zoveel gezinnen meer met dezelfde problemen die geen hulp krijgen omdat niemand het weet. [e-1f64f]

liefs Henriette

• 25 Januari 2024 - 09:45

Joanne:

Sterk mam, wat lijkt me dat heftig om mee te maken. Zoveel liefde voor jullie [e-1f5a4]

• 25 Januari 2024 - 09:53

Nellie En Jos :

[e-1f60d]

• 25 Januari 2024 - 10:23

Jan Wagenaar, Jennie Geurtz:

Oh wat in en in triest. Wat heeft die kleine een korte tijd veel liefde (en warmte!) van jou Henriette mogen ontvangen. God zij gedankt daarvoor.

Maar hoe kan deze moeder zonder warm water haar kinderen verzorgen? Is toch ook een technisch probleem? Of financieel?

• 25 Januari 2024 - 10:37

Carla:

Ach wat hartverscheurend om te lezen Henriette pffff daar wordt je inderdaad intens verdrietig van.

Hoe houden die mensen en hun kindertjes het vol in deze barre omstandigheden?!

Je gaat je nog bezwaard voelen ook om je lekkere maaltijd zelf.op te peuzelen...heel begrijpelijk.

Onze hoop is op de Heer die nu al zoveel lieve mensen daar geplaatst heeft om te helpen...we bidden voor een spoedig en voorspoedig transport van de spullen die in Bethlehem.staan te wachten .

Weet dat God jou tranen ziet!

Veel liefs van hier

Carla

• 25 Januari 2024 - 15:39

Emmy Boor:

Dat is een hele trieste hartverscheurende dag in jullie tijd daar. Wat fijn dat Love in to Actions er is gekomen. En jij, die zo liefdevol het kindje hebt opgevangen en verzorgd. We bidden mee voor de nood daar!

Liefs wouter en Emmy

• 25 Januari 2024 - 20:50

Henriëtte:

Wat een verdriet, haast niet voor te stellen .

Ons rest te bidden Heer ontferm U.

Gods Zegen en Kracht toegebeden voor jullie ,de werkers van love into action, en alle mensen, gods unieke schepselen die jullie ontmoeten.

Lieve groet voor allen

Tags: Henriette