dag 4 - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ailje en Henriette Spoelstra - WaarBenJij.nu

dag 4

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Ailje en Henriette

12 Maart 2018 | Jordanië, Amman

Dag 4

De eerste klusdag, hoe zal dat gaan? Ailje had om 8.15 uur zijn bekende taxi chauffeur Khalid geregeld. We hadden afgesproken bij een kruising waar meer taxi's staan en ja hoor om 8.16 en 14 seconden kwam hij voorrijden. Wij de taxi in en na een stief kwartiertje kwamen we aan bij Love in Action. We gaan ons voornamelijk bezig houden met schilderen. We waren dus ook gewapend met enkele kwasten, rollers en een afbreek mesje.
Om te kunnen verven heb je natuurlijk verf nodig vandaar dat we met Laurence, de oprichter / manager van LiA, naar de plaatselijke Karwei gingen. Deze Karwei had net zoveel spullen als de Karwei bij ons, alleen de oppervlakte was maar 5% zodat je wel kan raden hoe het eruit zag. Het leek wel de winkel van malle Pietje (voor de 50+ onder ons). Met de gekochte spullen gauw terug zodat we aan de gang konden. Eerst 4 grote tafels die buiten stonden in de lak gezet. Daarna was het beurt aan een staal constructie welke ze gebruiken om een doek te spannen tegen de zon. Dus eerst een primer (voor de kenners) en daarna aflakken in blauw. Heel het gebouw heeft de kleuren blauw en wit, daar is het aan te herkennen. Tussen de middag konden we mee eten en daarna gauw weer verder. Rond half vijf hebben we onze kwasten schoongemaakt en konden we al zien dat we bezig geweest waren. '
S avonds waren we uitgenodigd om bij Tineke te eten, wat weer prima smaakte. We hebben prima geklust en morgen kunnen we een vliegende start maken want we weten nu wat we moeten doen. Het is fijn dat je dit werk voor hen mag doen want het is mij (Jan) wel opgevallen dat dergelijke organisaties elk sjekeltje moeten omdraaien om hun exploitatie rond te krijgen. En als je dan ziet dat meervoudig gehandicapte mensen daar met plezier naar hun dagbesteding gaan zijn we dankbaar dat we daar ons steentje aan kunnen bijdragen.
Vandaag was er een daycare dag waar Henriette in de blog een nieuw project over geschreven heeft. Zie foto`s. Om hiermee door te kunnen gaan vragen we of je wilt overwegen een gift te geven voor dit mooie project.

Groeten Ailje en Jan

• 12 Maart 2018 - 20:39

Sjoerd:

Jij kunt ook leuk vertellen, Jan! Jullie zijn goed bezig; ga do door!

• 13 Maart 2018 - 10:19

Nelleke :

Wat een acrobaat op die stoel!

• 13 Maart 2018 - 13:23

Janny Lodewijks:

Wees maar voorzichtig een botbreuk heb je gauw

Tags: Henriette